Wednesday, May 15, 2013

Gamlebyen


Den første april kjørte me alle mine ting og alle hans ting til ein leilighet i Gamlebyen. Frå kollektivet på St. Hanshaugen til ein sambuarleilighet på andre sida av 37-bussen. Då me takka ja til leiligheten i februar måtte eg samtidig innsjå at livet i kollektiv er over, for alltid. Det var litt vemodig, eg og Caroline talte på fingrane kor mange år me hadde budd i lag, eit år i Bergen, to år i Trondheim, tre år i Oslo. Eg kikka over på andre sida av gata, til leiligheten til Joachim og Karina og tenkte at faen, eg blir den første som flyttar frå Waldemar Thranesgate. Ein epoke er over. På flyttedagen hjalp Andi og Susan meg å bære eskene mine ut i bilen og når me hadde bært siste lasset grein me litt på skuldrene til kvarandre. Me har hatt møte om Basse, han får bli igjen på St. Hanshaugen, det er sørgelig for meg men heldig for han. Og 37-bussen går heile døgnet.

9 comments:

Malina said...

Gruer meg til den dagen jeg skal flytte ut av livet i et kollektiv. Men det er jo også litt spennende, eller?
Fin film! :)

EventyrEirin said...

ojojoj, likerlikerliker videoen!
flyttefot-nerver er til å ta og føle på! har brukt tre dager i oslo sjæl nå, for å finne plass å bo. krysser fingra mine for at jeg får den jeg vil ha aller mest :)

Bettina said...

Au au, fikk litt vondt i hjertet nå. Men åh, så fine dere er sammen!

Mats said...

kult

Nora said...

Nå ble jeg lei meg, rørt, forelsket og våryr på samme tid. Eg likar!

Anonymous said...

åh

Anonymous said...

Sååå fint! Grattis! Hva heter låta?

marire said...

å-å, pistol og mr. bean og basse i én film.

eirinsurr said...

æ, shit så fin film!

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?