Monday, September 10, 2012

So when the night falls, my lonely heart calls.

imm015_14A

På lørdag kjem Dansestøl til Bergen! Me skal spele på Phonofestivalen, nærare bestemt Teglverket på Kvarteret. Facebook-event her!

Det beste med Dansestøl er når me pakkar cd-kofferten, som nesten ikkje går an å lukke lenger. Så ser me oss i speilet i gangen, tar på lebestift og dansesko, og tuslar ned Ullevålsveien. Caroline tar den tunge kofferten på vei ned, hvis eg tar den på vei opp, eller motsatt. Eller kanskje me syklar til Gamlebyen, eller tar fly til Trondheim. Eg seier at me flyr fordi me vil danse. Ja, seier Caroline. Og på veien snakkar me om kva me skal åpne med, kva me skal avslutte med, tenk om ingen dansar, så dansar iallefall me. Tenk om ingen dansar, men det er alltid nokon som dansar, det er alltid mange som dansar, bartenderen som er ferdig på vakt kastar seg ut på dansegolvet, gjengen med hip-hop gutar med caps som står i hjørnet og nikkar kastar seg ut på dansegolvet, gjengen med søte jenter som les dette kastar seg ut på dansegolvet og avogtil kastar eg meg sjølv ut på dansegolvet, inn i veggen av svette, hylande, dansande menneske. Og det aller aller beste med Dansestøl er dei som alltid er der, Linn som står klar med ein øl i hånda når me kjem inn døra, eller Camilla som kastar seg inn i ein taxi for å rekke Dansestøl, eller Jonfinn som stiller seg midt på det tomme dansegolvet klokka elleve og dansar i fire timar til, eller jentene som alltid hyler om me spelar Robyn, eller Andi som kan gjere heile dansegolvet til sitt, eller Henrik som kastar krykkene og hoppar ut på golvet. Eg blir så glad når eg tenker på Dansestøl. Det er berre eit reint hjertefølt prosjekt, me hadde lyst å prøve oss som dj's fordi me følte me kunne gjere det bedre enn alle dj'ar som spelte treig indie-kredmusikk, me ville berre danse, heilt enkelt. Me hadde ingen forkunnskapar, me berre starta med musikken vår og vennene våre, og så har det berre vokst av seg sjølv, det har liksom begynt å leve sitt eget liv. Tenk det, alt dette berre fordi me hadde lyst til å danse.

imm000_00A

12 comments:

Yvonne said...

Er det 20 års aldersgrense? :(

Maren said...

Gleder meg til Dansestøl! Endelig får jeg også oppleve det i Bergen :D

Anonymous said...

Jeg vil også danse! Men jeg er bare 18. :( :(

Heidi said...

Eg er ganske sikker på at det er 18-årsgrense, iallefall hvis man er student! Kom kom!

Caroline said...

Da jeg bodde i bergen var det slik at om man var 18/19 år og student(hadde studentbevis) kom man inn på kverteret. Men om man bare var 18 og ikke student kom man ikke inn. Vet ikke hvordan det er nå, men man kan jo håpe evetuelt sjekke med kvartere/phonofestivalen.

Eli said...

Fint som alltid.
Caroline har rett! Man kommer inn på Kvarteret hvis man er 18 og student.

Tenker mange ganger at jeg skulle vært i Oslo, spesielt når Dansestøl skjer, men nå kommer dere hit! Til Bergen!
Og da er jeg faen meg i Paris. Planetene leker med meg.

Joachim said...
This comment has been removed by the author.
Marte Edvarda said...

JEG VIL OGSÅ DANSE!!

marire said...

ja! dansestøl. elsker konseptet. fikk ikke dratt med meg noen til fisk og vilt (vennene mine lurte meg til å ha vaffelaften i stedet, haha), men neste gang, da skal jeg planlegge og begynne overtalelsen lenge på forhånd. og kommer de én gang, da er jeg sikker på at de blir frelst. dansefrelst. god tur!

Karen said...

kom til Trondheim da! jeg vil også danse!

Anja said...

yaay, det blir gøy! vet dere om man kan kjøpe billett til kun dere, eller om man må ha dagspass/helgepass på phonofestivalen for å komme inn?

elisesophie said...

dere er fine!

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?