Tuesday, April 10, 2012

FAR



Om jeg skal trekke frem en ting jeg kunne ønske jeg brukte mer tid på hadde det vært å tegne. Sette seg ned, høre på musikk og la pennen gli over papiret. Gi seg selv små oppgaver der eneste riktige svar er sorte pennestreker på et papir. Det er noe fantastisk riktig med å bruke den aller tynneste tegnepennen som finnes mot et porøst kalkerpapir. Det er som å tegne i mykt smør.

Aller helst vil jeg lage tegneserier. Jeg synes det er en utrolig god måte å formidle en historie, en følelse eller bare en komisk situasjon på. Herregud, vi lever jo i en evig tegneserie stripe.

Tegneserien over tegnet jeg til et magasin jeg laget mens jeg var student. Når jeg leser den kommer jeg på at jeg aldri kan bli far. Det gjør litt vondt. Jeg tror jeg ville blitt en god far.



18 comments:

The Wallflower said...

Det er aldri for sent! Jeg tenkte faen heller ,og begynte på tegneserien min for fem år siden. Det er jeg veldig glad for. Liker streken din! Tegn tegn! :)

Oda said...

Elsker denne tegnserien om å være far og å være redd.

CarolineK said...

Skikkelig nydelig og veldig sant faktisk. Ble plutselig litt trist sjæl over at jeg aldri kommer til å være far for noen. Det er jo noe helt eget.

Floka said...

Herregud, så herlig!

Lille frøken prosess said...

Så fin :)

Kine said...

åh den var fin <3 du ville blitt en fantastisk far

Uteerdetmelkehvitt said...

<3 !!!!!

Anonymous said...

Du kan jo begynne å kalle deg far? Eller morfar?

Tale said...

"jeg tror jeg ville blitt en god far" priceless :) veldig fin tegneserie!

Mariann Klingberg said...

Kjempefin! Tegn mer!

marire said...

fantastisk!

Miriam said...

Wow! Kjempefin tegneserie. Veldig sympatisk...

kine Michelle said...

Når jeg leser denne så blir jeg bare sikker på en ting. Mannen i mitt liv skal være som Trond, som strever etter å være den beste pappaen noensinne.

Mari said...

Haha, for en søt pappa ^^ Du kan fremdeles bli en fantastisk mamma da :D

Anonymous said...

så utrolig fint tegnet, så enkelt men så vanskelig

filialen said...

Denne likte jeg. Og den tanken har jeg aldri tenkt før. Takk for det.

(og takk for alle de toppe spillelistene du deler på Spotify!)

Hilsen Kaja.

Stine said...

Fantastisk!!

Anonymous said...

jeg må komme med en ytterst random kommentar! visste ikke hvem jeg skulle si det til, men så for meg at dere to ville sette pris på dette.

jeg har ikke vært forelska siden jeg var 18 år. aldri hatt kjæreste. knapt holdt på med noen. jeg gav vel egentlig opp da jeg rundet 21 og har vært bitter siden. nå traff jeg plutselig en så fin gutt for bare en måned siden, og gjett hva: han liker meg og! i går klinte vi i flere timer og jeg fikk så fine ord hvisket inn i øret at jeg nå kan dø lykkelig. tiden vil vise om vi faktisk blir kjærester, jeg kan uansett leve en god stund på det her!

- ikke fullt så bitter snart 23-åring

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?