Saturday, December 17, 2011

♥Jul♥

Åh, du veit den følelsen du får når du les matbloggar, og kjenner deg mislykka og kjedelig fordi du berre lagar heilt vanlig mat, pasta foreksempel? Vel, du kjem ikkje til å få den følelsen no.

Eg og Benedikte skulle i beste meining bygge eit pepperkakehus forrige søndag, tenkte det ville bli fint å pynte med marshmallows, litt sånn snøaktig. Men det blei sånn:
IMG_8564
Så for å redde det skreiv me "GOD JUL" med pyntegele.
IMG_8568
Men det blei berre trist, så me dekorerte heller litt fint med melisglasur.
IMG_8603
Dette blei resultatet. Legg merke litt kor fint det blei med litt sporadisk kakestrøssel. Og det som lignar litt på blod på sida der.
IMG_8584
Så eg var kjempefornøyd etterpå. Og hadde kledd meg litt som ein prest. Heilt topp.

15 comments:

lena aurora said...

syns du er fin som prest også jeg.

Anonymous said...

Jeg tror aldri jeg har ledd så høyt av et blogginnlegg. fantastisk julestemning!

tone said...

hahahahha åh heidi!

pernille said...

Hahaha herlig!

Regnboge said...

Flinke! Eg fekk grådig lyst på marshmallows no.

Renate said...

ahahahHA! Var jo utrolig sjarmerende da, er jo slikt pepperkakehus skal være! De beste er de med en god historie :) God førjulsuke!

Allis i eventyrland said...

Priceless :D

Ingrid said...

Hahaha, jeg ler! For første gang på flere uker faktisk, jeg har så kjærlighetssorg. Hurra for dere!

Kine said...

hihihi, håper det går bedre når jeg skal prøve meg på pepperkakehus i morgen :)

Dorothea said...

ååå dere altså ! ;) Har et lite spørsmål: det er jo snart jul, og etter som jeg har kamera, tenkte jeg å ønske meg et redigerings programm. Du Heidi, er en av mine absolutte favoritt fotografer. Så når jeg faktisk har sjangsen til å spørre deg så lurer jeg på hva bruker du, og hva anbefaler du til andre som vil få så fine bilder som deg. Dett var dett. God jul i stua til dere <3

regndrope said...

Akkurat slik peparkakehus skal vere jo! Ein skal jo ha det kjekkast mogleg medan ein pyntar, og så kan pynten minne ein om kor kjekt det var.

aerodrom said...

perfekt julestemning! akkurat sånn er det hjemme hos meg og. prøver meg på alt mulig av pynting og bakst, og så blir det bare søl. men det smaker godt da, går jo ned uansett!

Anonymous said...

Dette var så fantastisk at jeg måtte vise det til min mor. Hun ler enda.

Karoline said...

Hoho, måtte le litt eg og. Det var finare enn mitt svidde; eg prata litt for lenge i telefonen med ei venninne.

Fride said...

Så søtt!

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?