Sunday, October 30, 2011

Alla som inte dansar är våldtäktsmän

Bilde 917
Bilde 927
I går var eg på Halloween-fest, følte meg som den kulaste i gata når eg sykla til festen med flagrande kjole og liksminke. Sykla forbi både dracula og heks på veien, det er det finaste med Halloween. Det som er mykje skumlare enn hekser og vampyrar i gatene, er alle voldtektsmenna som går rundt i Oslo. Eg blir så forbanna av å våkne til nyheter om overfallsvoldtekter i Oslo kvar jævla søndagsmorgon. Det er det samme helg etter helg, politiet unnskyldar seg på nyhetene om at "kapasiteten er sprengt akkurat no". Eg trur jenter som blir voldtatt gir faen i å høyre om at kapasiteten er sprengt, eg trur og at dei gir faen i å høyre politiet unnskylde seg. Politiet bør anerkjenne at dei har eit problem og at dei MÅ gjere noko med det. Eg orkar ikkje gå rundt i ein slags Gotham City, med mobilen klar i den eine hånda og nøkkelknippet i den andre og være redd om kvelden. Sånn kan me ikkje ha det.

8 comments:

kjersti said...

jeg er enig med noe jeg hørte her om dagen... at å skylde på jenter som er blitt voldtatt fordi de går for lettkledd blir det samme som å skylde på små barn som er blitt utsatt for overgrep fordi de er for "pene".

kvalmt.

du er skummelheit, da.

Oda said...

Du er fin Heidi, selv med liksminke. Håper at du koste deg i går kveld :>

maria said...

du er så fin, selv på halloween er du uslåelig vakker

og det med voldtekten er så skummelt og jeg blir så redd og sint. hvor har blitt av lille trygge fine norge som var å se i alle hjørner og alles øyne etter tjueandre juli? hvor har tryggheten blitt av i alt kaoset? det skal gå an å ta nattbussen eller gå hjem alene på natten i oslo uten å være livredd for å bli voldtatt. jeg tror også jenter som blir voldtatt gir faen i å høre unnskyldningene til politiet, jeg gir faen i det. ingen unnskyldninger er gode nok når så mange jenter bli ødelagt for livet! hvertfall ikke når dette er noe vi kunne unngått

Mari said...

Godt sagt. Håper de finner det ut selv snart og.

Cathrine said...

Veldig fin kjole, Furre.

Anne Marte said...

så enig!

Michaela said...

For det første helt enig!

For det andre så må jeg si som en del har sagt før meg at selv om det må gjøres noe med alle overfallsvoldtektene, så virker det som om 'alle' glemmer at minst 80% av alle voldtekter skjer innenfor husets fire vegger av ektemann, kjæreste, far, bestefar, bror, mor osv. Det blir det sjelden eller aldri snakka om fordi det er så tabubelagt, det er de voldtektene som aldri anmeldes fordi gjeringsmannen står så altfor nær offeret.

Karoline said...

Vi treng i så fall ein batman, mogleg det er meir realistisk enn at politiet og politikerane snurpa att munnen og faktisk gjer noko. Og natteravnar og andre organisasjonar bør halde fram med arbeidet sitt.

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?