Sunday, August 28, 2011

Det siste stykket, igjen.

IMG_0636
Høsten for to år sidan hadde eg akkurat flytta tilbake til Paris, etter ein sommar som var full av kald øl og varme hjerter. Litt uti september begynte eg å få meldingar fra venner, som foreksempel denne: "Høsten har kommet og jeg er sjuk etter kjærlighet." eller "Jeg har ikke klint, ikke flørtet, ikke struttet, ikke pult, ikke blunket og ikke tafset siden du sist så meg og begynner å lure på om noe er alvorlig galt.". Ikkje minst fekk eg denne "Løsta er der, men ingen å dose". Så her er me igjen. Høsten er her og me er sjuke etter kjærlighet. Ho kjem inn døra, søndag ettermiddag, setter seg ned og griner. Eg gir ho det siste sjokoladekakestykket og begynnar å laste ned Notting Hill. Eg kan denne rekka her, du må grine mens du ser ein film om andre håplause. I Notting Hill kranglar dei om det siste sjokoladekakestykket, Julia Roberts får det ikkje, me sitter her, fire taparar på ein søndagskveld og griner til Notting Hill. Me fortjenar ei heil kake. Me ler av Spike, og skrik til tv'en når Anna Scott oppførar seg som ein dust og me er heilt, heilt stille når ho seier "After all... I'm just a girl, standing in front of a boy, asking him to love her."

7 comments:

June said...

Du skriv så utruleg bra..!

<+)))>{ said...

ja.

hoydepunkt said...

hjarte.

veronica isabelle said...

ah, ja.

Kine said...

<3

Ellen said...

Dette innlegget var skikkelig fint. skikkelig skikkelig skikkelig. Er sjuk etter kjærlighet selv

Eli said...

jeg liker det når du skriver, heidi! liker det så godt. jeg viser det til mamma og hun liker det også.
takk!

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?