Thursday, July 28, 2011

Når dei drikk kaffi og drømmer om John Olav Nilsen

Ting som virkar er å tenke på det som er bra. Eg går inn på denne bloggen, som alltid minnar meg om at verden virkelig er ein vakker stad å være, eg lyttar til podkastar om menneske, aliens og kjærlighet her, syklar heim frå jobb istadenfor å ta bussen, og passar på å ikkje bli sittande heime å grine foran nyhetene. Eg inviterar meg sjølv på overnattingsbesøk istadenfor å sove åleine, og brukar tid på dei eg er glad i, les gjennom gamle sms som eg av ulike grunnar har valgt å spare, her er et lite utdrag frå mobilen min av ting som har fått meg til å le, eller som eg berre følte var verdt å ta vare på:


"Jeg drakk nettop 2 doble espresso og leste bok på café i tallinn."


"Skal begynne å spise havregrøt når det blir kaldere."


"Det er du som er magisk."


"Vi skal lage omelett! Vil dere ha eller spyr dere på dere selv i helvete?"


"Kaffe og bok? Nu?"


"Jag är så öl! i natthar jag snott magnoliablommor och körsbärsblommor att ha på mitt rum. det är fint. det vet du."


"Skulle ønske æ bare kunne bli ilag med John Olav Nilsen (ikkje gjengen)"


"Ps: nå skal jeg danse. Og jeg gjør så mange ting som minner meg om deg! I går så jeg vicky christina barcelona."


"I kjøleskapet hjemme står det 12 øl!"


"Sitter bak mix ved java og føler meg litt dum. Er jeg tidlig, eller bare dum? Og varm. Og spent."


"Nå tenkte du sikkert at dette var en sms fra en gutt fordi det er så seint, men det er det ikke. Det er en sms som skal minne deg på INTEGRITETEN 2011."


"Har fremkalt bildene fra engangskameraet når. Akkurat hengt opp et helt sinnsykt fint et av deg. På veggen min. Godt."


"Er så vei hjem har klint masse."


"Drikker kaffe og hører på edith piaf."


"Ja, pulverkaffi eR bedre enn sjølmord. Ha en fin dag, vi har heit lærer med ruter på skjorta og trange bukser."


"Ser på mannen som elsket yngve. det är fint. saknar dig Fittasyster."


"Har alltid hatt ein våt draum om å gå rundt på gardermoen småberusa. Sov godt min skatt."


"Så d er ikke nå j skal snakke om at j klina i hele går kveld? Nei? Ta det litt senere kanskje? Du kommer til å reise deg som fuglen fønix, heidi. "


"For å besøke systrorna mine i øst. Kanskje stikk innom noen til. Vil se litt på Joachim. Og gjerne gå en tur i villaen! Så et dement pinnsvin istad. Håper John Olav Nilsen er det neste jeg ser. Nå sove. God natt stäng dörra."


Det er dette som er bra. Oss. At me er ilag, at me er det no.

9 comments:

Oda said...

Så fint! Bra det ikke bare er jeg som drømmer om John Olav Nilsen :p Håper dere har det bra Heidi og Caroline.

June said...

HAHAHAHA! Fittasyster, spy på seg sjølv i helvete av omelett og pulverkaffi betre enn sjølvmord :D

Regnboge said...

Eg må lære meg å skrive smsar som folk sparer på, for eg syns det e veldig fint med slike.

Anonymous said...

Fint å lese om andre som trenger litt positivitet nå, jeg blir alltid i bedre humør av lese denne bloggen.

Anonymous said...

dere har den aller beste bloggen. det er denne jeg leser når jeg vil bli glad :)

Marie said...

I får mig altid til at smile:-) Og savne Oslo lidt.
Hilsen fra København

FrkDrittNøgd said...

ler så jeg griner. God helg. Bra anbefaling til blogg forresten

pernille said...

Elsker denne bloggen. Den gir meg alltid litt håp, og alltid et smil.

Ragnhild said...

så geniale meldingar :D

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?