Wednesday, June 29, 2011

make an animation


Jeg sitter foran macen. Nå har jeg vært innom facebook tre ganger på under 5 minutter, ingen nyheter. Jeg scroller nedover blogger ser på alle bildene. Jeg har åpnet fanen til kreatrivt Forum, men fåreløpig bare sett på hovedsakene. Kanskje jeg har fått mail? Det MÅ jeg sjekke. I ørene synger Amerie "It’s this 1 thing that’s got me trippin", har satt på danselista som skal få meg i fart og godt humør. Føler at Amerie har rett, det er denne ene tingen som får meg til å trippe, men i motsetning til Amerie har det ikke med en gutt å gjøre(og "My high heels" er ikke akkurat "clicking towards your door") Jeg sitter foran macen og prøver å skrive jobbsøknader. Jeg hater det. Hele meg hater det. Nakken er sår, øynene ser uklart, hodet følger ikke med, hjernen smelter, det klør under klærne og fingrene klarer ikke treffe de rette knappene på tastaturet. Jeg drømmer meg bort til en fremtid der jeg har en fin jobb blandt fine folk, jeg får lov til å være kreativ og jeg har nok til å kjøpe melk og brød hver måned. I drømmen var det ingenting om referansepersoner, relevant arbeidserfaring og arbeidsprøver. Vel, jeg lever jo ikke i en drømmeverden, der er bare å gni seg i øynene, drikke en kopp kaffe til for her skal og må det skrives jobbsøknader. Kom arbeidsgivere, her skal du ikke motstand finne!

8 comments:

Anonymous said...

du er skikkelig pen! og du fortjener en jævlig kul jobb, for du har virkelig talent.

Anonymous said...

du er veldig flink! Jeg liker bloggen deres!

hoydepunkt said...

jeg heier på deg! heiaheia!

<+)))>{ said...

du klarer det! og hvis du ikke klarer det med en gang så er det bare å grine litt, drikke enda mer kaffi og klare det litt senere.

bare så du vet det så nærer jeg en drøm om at du en dag vil designe bokomslaget på osloboken min.

Anonymous said...

Du har mailadressen min :) At your service, darling.

Turid

Anonymous said...

eg og heie på deg fining!

astarkvedja said...

Jobbsøking er virkelig noe dritt, men tross alt litt trøst i å vite at flere enn meg sliter med hjernesmelt. Lykke til!

Ragnhild said...

ah, det er mykje som skal fiksast. bra ein kan skrive. lykke til!

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?