Thursday, June 09, 2011

Dagens outfit, "Trygdebunaden"

make an avatar
Trygdebunaden har sin bakgrunn frå NAV (2006) og var ikkje berre et norsk fenomen: I heile Skandinavia og mykje av Sentral-Europa, særlig det tyskspråklige Europa, var det blant overklassen på denne tida stor interesse for trygdefolkets klesdraktar og andre sider ved trygdekulturen, som blei sett på som autentiske uttrykk for nasjonens historie. I stor grad bygde trygdebunaden i dei ulike landene på felleseuropeiske motar fra 1990–tallet. I dag er trygdebunaden et upolitisk fenomen, brukt av alle, uansett status og samfunnslag.

Caroline:
Topp: Ralp Lauren
Sykkelshorts: DKNY, SS 2010
TV-kanne: Nespresso

Heidi:
Strikkejakke: D&G, AW 2011
Genser: Vintage
Bukse: TopShop
Kopp: Per Spook

Joachim:
Topp og chinos: Dressmann Flagship Store
Prada loafers

8 comments:

Stylenerd said...

hihi, dere er fine. og trygdebunaden sitter fint!

<+)))>{ said...

rett og slett sexy. jeg bruker trygdebunaden ganske ofte selv og da føler jeg meg som en dronning.

ps: heidi - koselig og rart å støte på deg i går, det er merkelig, har jeg oppdaget, reaksjonen jeg får når jeg kjenner igjen noen jeg egentlig ikke KJENNER, men på en måte er veldig glad i: hjernen registrerer "å! det er deg! jeg liker deg!" før den registrerer "men jeg kjenner deg egentlig ikke." og så blir det et stort smil og et hei med en gang plutselig. jeg håper ikke jeg var til bry - du virket litt stresset. ikke så rart, i varmen og folkemengden.

hjerte.

Anonymous said...

e døyr

A-dawg said...

dere er så sykt deilige.

http://www.nav.no/Om+NAV/Tall+og+analyse/_attachment/805358960?=true&_ts=114f8e44090

Ingrid said...

jeg ler. høyt!

Anonymous said...

HAHhahaHA,hysterisk!

Helga said...

Eg elskar dokke og eg elskar bunad og i tillegg elskar eg også Noreg og songar med nasjonal klang og eigentleg, akkurat no, alt som ikkje har hatt forbindelse eller kontakt med eller kan minne om "sweet home alabama"

Julie said...

LOL uten ironi

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?