Thursday, February 17, 2011

Når brødskiva faller med smørsida ned har du hele verden som pålegg

IMG_7519
Ein dag stod eg opp og tok på meg det aller nødvendigste (strømpebukse og mammaen til Caroline si pelskåpe) og så gjekk eg ut i snøen for å kjøpe ein globus eg hadde sett i eit butikkvindu kvelden før. Eg bar den forsiktig heim og følte meg som den heldigaste jenta i gata med heile verden i armane. Eg plasserte den i vinduskarmen på rommet mitt med lyden av kokande egg frå kjøkkenet. Så åt eg dei to veldig bløykokte egga med litt salt i på sengekanten. Globusen i vinduet.

14 comments:

hoydepunkt said...

å.å.å. nydelig. gratulerer med ny globus!

veronica said...

heldig! jeg ønsker meg også hele verden i vinduskarmen!

eirinsurr said...

elsker globuser. og de forfølger meg om dagen, faktisk. ser de overalt, og nå her også. finfint.

Monica said...

Jeg har også en globus! :) De er så fine...

hjartesmil said...

fretex sthanshaugen? ;) ;) ;)

hei. said...

jeg elsker globuser. har tre selv. vidunderlig fin tittel <3

Anja said...

å elsker kart og spesielt globuser men selv har jeg bare et verdenkart fra aftenposten på veggen men det er ganske fint også for hver gang folk kommer på besøk stopper de opp og ser på kartet og jeg vet ikke det er fordi alle landene og byene står på norsk og ikke fransk eller fordi verden bare er fascinerende men jeg velger å tro det siste.

iseliniselin said...

Hørtes ut som en herlig morgen! Fint bilde og morsom overskift :) :)

Katrine said...

fint. så fint.

mijaow said...

jeg elsker tittelen på det innlegget her, og jeg tror jeg fint kunne sitti og bare sett på den i mange timer! Fint. Og globuser er også veldig fint! :) Gratulerer!

Guro said...

åå, eg elskar globusar!

Anonymous said...

Overskrifta på dette innlegget er jo det samme som den setninga du skrev på innlegget "ein setning" på hjartesmil-bloggen :) Jeg har lest gjennom nesten alle 550, og husker din.f

Girl said...

når jeg blir stor vil jeg bo i et globus-hus.

Synne said...

åååh fint.

ps: kan jeg stjele ideen til globusbildet ditt? altså, ikke selve bildet, men ta et selv som er så og si prikk likt? haha, teit spørsmål, men synes det er bedre å si ifra om at jeg hermer etter deg enn at du tilfeldigvis oppdager det på bloggen min selv (eller noe). det bildet er så utrolig nydeliig

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?