Tuesday, April 06, 2010

Om å ikke ta igjen med samme mynt.



Heidi: Kunne du bodd i Paris, tror du?
Caroline: (momentant): NEI.

Vi går på gata i paris, klokka er ca 7, det er søndag, vi er på vei hjem fra cafe cherie for å lage tidenes beste middag, hjemme i leiligheten i Rue Saint-Maur.

Caroline: Nei, jeg kunne ikke bodd i Paris. Alle kommentarene man får heletiden. Jeg vil jo bare være i fred jeg. Se ut som jeg vil, være i fred, gå hvor jeg vil, når jeg vil, uten at det skal bemerkes på noen som helst måte. Jeg vil ikke bli tilbudt ekteskap eller elskov.
-Hele denne uka, så mange kommentarer! Jeg skjønner ikke hvordan du holder ut jeg Heidi. Man blir jo mannevond av denne byen.


Jeg stresser på med bagasjen, taxfree poser som klirrer, alt for mye håndbagasje. 37 Bussen svinger ut av holdeplassen med et kast. Billetten skal stemples. Posene mine skjelver på bussgulvet. Om jeg er rask med billetten fremme i bussen, rekker ikke posene mine å velte før jeg er tilbake på plass teker jeg.
På vei tilbake til posene mine slenger veska borti en passasjer, jeg stresser forbi.
Ved neste busstopp kommer en illsint passasjer som skjeller meg ut for å ha dultet borti han, "og jeg måtte bare ikke tro at siden jeg var kvinne i Norge kunne jeg gjøre som jeg ville av den grunn, nei jeg måtte respektere andre mennesker"
Jeg beklaget meg og var høfflig, men inni meg bobblet det og gjorde vondt.
-Faen!

1 comment:

Ragni said...

Sei berre: sug kuk i helvete!

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?