Friday, March 12, 2010

Hestekur ala actionfilm

Når det er så vondt i hjertet at man bare vil skrike så høyt ut at trafikken står i kina, det er da man er på randen, det er da man tar sats å kaster seg ut på en bølge av lovløs hestekur. Oppskriften er enkel. Ta det stekeste man har for hånden, tyll det i deg og vent på effekten, men sørg for ikke å være alene. Min historie starter der kjærligheten tok slutt og tunnelsynet skimtet kun styrkedråper. Etter å ha sittet i en konsertsal fullstappet av lykkelige par på José Gonzáles konsert, mistet jeg besinnelsen. Alt etter dette fremstår veldig uklart. Jeg har noen vage glimt i minnet: alltid to øl, sinne, ingen rytme,"gi meg det sterkeste du har i baren", glimt av fornuft, noe gult, to mennesker.

Da jeg våknet, alle klærne var på, i speilet var hele fjeset ukjent, jeg gikk i veggen- så gulvet. det var blod på det meste. Jeg hadde ingen sted å bo, ingen kjæreste, men verdens beste venner var der hele veien. Og brosteinen på Bakklandet har aldri tatt så mykt i mot et trist tryne.

6 comments:

MB said...

"Og brosteinen på Bakklandet har aldri tatt så mykt i mot et trist tryne."

utleverende og fint.

L said...

Dere er mine helter, bare mer og mer for hvert ord dere skriver.

Fy faen, så fine dere er.

Tina said...

Livet har aldri vært så gøy som den våren der!

Ragni said...

Trekker på smile-båndet og sier: "høhø!"

Anonymous said...

Ingen kledde det så godt som deg. En av arrene man kommer til å huske det der. Cathrine

Heidi og Caroline said...

dåke e fine.

eg trur me konkluderar med at skal ein kjøre Kval&Actionfilms hestekur, er det ikkje lov å spørre om det sterkaste dei har i baren, ei heller sykle, og det er berre lov å drikke ein øl om gangen.

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?