Monday, March 15, 2010

Here comes the sun

IMG_6670
I dag kom sola. Eg hoppa opp, åt havregraut og russergymma litt i nabolaget(det skal være tungt og vondt). Klokka 11 møtte eg Moa, som var sugen på Montmartre. "Jag är lite sugen på Montmartre.", sa ho. Me satt på uteserving med sola midt i trynet:
gif maker

IMG_6693
Kakao med krem.
IMG_6694
Montmartrsk utsikt.
IMG_6706
IMG_6708
Eg les Murakami på fransk. Spoutnik cherie.
IMG_6724
Etterpå åt me olivenbrød frå boulangeriet på ein benk, og klappa ein hund. Husk; det er gratis å klappe ein hund.

8 comments:

Karoline Unnerud said...

Dette er en sånn nydelig blogg som gjør at verden kjennes litt bedre. Jeg skal flytte til Paris for 5 mnd i august, (du har sikkert gjort dette tretusen ganger, og det er selvfølgelig valgfritt) kan du gi meg noen tips? Om hva som helst, det første som faller deg inn.

Kristina Kvåle said...

finfinfin blogg, nydelege bileter og sukk paris :D

Heidi og Caroline said...

eg skreiv dette innlegget på bloggen min med litt forskjellige tips frå paris, det er eit år sidan eg skreiv med, men trur det fortsatt skal være ganske greit:

http://kvalogactionfilm.blogspot.com/2009/05/tips-til-ann-helen-og-resten-av-verda.html

men du lurar vel kanskje også på korleis ein finn plass å bu og sånne skumle alvorsting, på pap.fr fann eg min forrige leilighet, og dei fleste vennene mine fann sine leilighetar via annonser på svenske eller amerikanske kyrkja.

om du lurar på andre ting er det berrre å spørre!

Jenny said...

oj, hei, jeg er glad mariell (hjartesmil) tipsa om denne bloggen, for det er den fineste bloggen jeg har lest på evigheter. nydelige bilder!

hjartesmil said...

ps: på neste postkort/brev seier eg ikkje nei takk til ein guide i korleis å få bildene i sånn fin tone som du har altså.

Anja said...

enig med jenny, denne bloggen er helt fantastisk. jeg begynte å lese den tidlig i går, og jeg var varm i hjerterota resten av dagen. du skriver helt nydelig, og bildene dine får meg til å drømme. åh, det er så deilig. jeg vil se mer (ja, jeg har slukt hele arkivet). og jeg lurer også som hjartesmil på, hvilket filter du bruker på bildene dine. vakkert i alle fall! ha en fin dag!

Heidi og Caroline said...

takk, alle.

anja, eg redigerar fargar, lys og kontrast heilt til det ser ut sånn som eg vil ha det ved hjelp av curves, raw, gradient map, levels, saturation og diverse i photoshop.

Caroline said...

Hva heter kafeen dere sitter på her?? :)
Den så utrolig koselig ut!!

Alle bilder på denne bloggen tilhøyrer oss, om ikkje anna er nevnt.

Kval&Actionfilm?